Blog

eatsleepmove-ogr

Ύπνος: Ο Καλύτερος Σύμμαχος για έναν Ισορροπημένο Οργανισμό


Ο επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος για τη ζωή, καθώς υποστηρίζει πολλές φυσιολογικές και ψυχολογικές λειτουργίες. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, όμως, έχει οδηγήσει σε έλλειψη ύπνου, μιας και πολλές μελέτες ισχυρίζονται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες την ημέρα.

Ο μη επαρκής ύπνος μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον οργανισμό μας, καθώς επιδρά στη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού. Για παράδειγμα, τα επίπεδα κορτιζόλης –ορμόνη που εμπλέκεται στη φυσιολογική αντίδραση απέναντι στο στρες στο αίμα–αυξάνονται, ενώ η ικανότητα του σώματος να ρυθμίζει τη γλυκόζη μειώνεται, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η πορεία της ινσουλίνης. Ακόμα, επηρεάζεται η αντίδραση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Μια ακόμα διαταραχή αποτελεί η μείωση των επιπέδων της λεπτίνης –ορμόνη που καταστέλλει την όρεξη– και της αυξητικής ορμόνης, η όποια έχει συσχετιστεί με την πρόσληψη υπερβολικού βάρους και τελικά την εκδήλωση παχυσαρκίας.

Έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα που στερούνται τον ύπνο, παρουσιάζουν μειωμένη σωματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλότερη ενεργειακή δαπάνη. Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, εξάγουμε αβίαστα το συμπέρασμα πως η αύξηση της όρεξης και της επιθυμίας για φαγητό, αλλά και η μείωση της φυσικής δραστηριότητας μπορούν να επηρεάσουν την ορθή διαχείριση του σωματικού μας βάρους.

Τέλος, η ποιότητα του ύπνου επηρεάζει όχι μόνο το σωματικό βάρος, αλλά και διάφορα νοσήματα, όπως την υπέρταση, τον σακχαρώδη διαβήτη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και την κατάθλιψη.

Ο Ύπνος έχει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, ας τον κάνουμε Σύμμαχό μας!

Comments

Comments are closed.