Blog

fysikes-piges-proviotikon_14050_XL

Προβιοτικά: Η ασπίδα του εντέρου


Όλοι έχουμε ακούσει για την σημασία των προβιοτικών (προ-βίου: «υπέρ της ζωής») και για τα οφέλη που παρέχουν στον οργανισμό μας. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας  τα προβιοτικά είναι «ζωντανοί μικροοργανισμοί, οι οποίοι όταν χορηγούνται σε επαρκείς ποσότητες προσφέρουν οφέλη στην υγεία του ξενιστή» .

Στο έντερο μας ¨κατοικούν¨ περισσότερα από 400 είδη βακτηρίων και ο αριθμούς τους φτάνει τα 100 τρισεκατομμύρια. Για να υπάρξει φυσιολογική λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, χρειάζεται ο πληθυσμός από το κάθε είδος βακτηρίου να είναι συγκεκριμένος.

Τα προϊόντα με προβιοτικά  που είναι ζυμωμένα τρόφιμα εμπλουτισμένα σε καλλιέργεια ζωντανών οργανισμών (π.χ. κεφίρ, ξινόγαλο) και συμπληρώματα διατροφής (προϊόντα ειδικής διατροφής), περιέχουν κυρίως δύο βακτηριακά γένη, τους λακτοβακίλλους και τα μπιφιδοβακτήρια. Τα προβιοτικά μπορούν να καταναλωθούν και από υγιείς οργανισμούς αλλά και από οργανισμούς που παρουσιάζουν κάποια διαταραχή ή ασθένεια.

Η συστηματική κατανάλωση τους  βοηθά:

  • στην πρόσληψη και αντιμετώπιση της διάρροιας και της δυσκοιλιότητας
  • στο σύνδρομο ευερέθιστου έντερου
  • στην αύξηση της απορρόφησης των μετάλλων
  • στην πρόσληψη και αντιμετώπιση αλλεργικών διαταραχών
  • στην μείωση της χοληστερίνης
  • στην πρόληψη της παχυσαρκίας

Παρακάτω βρίσκονται οι καλύτερες πήγες φυσικών προβιοτικών:

  • Γιαούρτι (όπου στην ετικέτα αναφέρεται η φράση « ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια γιαούρτης»)
  • Αριάνι ή ξινόγαλο
  • Κεφίρ
  • Ελίες
  • Πίκλες- ξινά τουρσιά
  • Ξινολάχανο
  • Ψωμί με προζύμη
  • Μαλακά , ωριμασμένα τυριά
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Αρακάς

Comments

Comments are closed.