Blog

1094285-cardio-nutrition_680

Διατροφή & Άσκηση


Η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση είναι το κλειδί για την εξασφάλιση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Καταναλώνοντας τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά πριν και μετά την άσκηση τροφοδοτείς τον οργανισμό σου με την ενέργεια και τη δύναμη, που χρειάζεται έτσι, ώστε να φτάσεις στο μέγιστο της σωματικής σου απόδοσης.

Οι μύες χρησιμοποιούν τη γλυκόζη ως καύσιμο και γι’ αυτό πριν ξεκινήσεις την προπόνησή σου, καθίσταται απαραίτητο ένα μικρό γεύμα, το μεγαλύτερο ποσοστό του οποίου θα αποτελείται από υδατάνθρακες και λιγότερο από άπαχες πρωτεΐνες και καλά λιπαρά.

Τέτοια μικρογεύματα είναι:

  • 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως ή 2 κριτσίνια ολικής αλέσεως με τυρί χαμηλών λιπαρών.
  • Γιαούρτι 2% με δημητριακά ολικής αλέσεως ή φρούτο με ωμούς ξηρούς καρπούς.
  • Smoothie φρούτων.
  • Μπανάνα με ωμούς ξηρούς καρπούς.
  • Φρυγανιές ή ρυζογκοφρέτες με ταχίνι και μέλι ή άλειμμα από ξηρούς καρπούς.
  • Μπαστουνάκια λαχανικών με τυρί κρέμα χαμηλών λιπαρών.

Όταν τελειώσεις την προπόνησή σου, ο μυϊκός σου ιστός έχει «τραυματιστεί» εξαιτίας της έντονης άσκησης. Μια σειρά διεργασιών από τον ίδιο τον οργανισμό βοηθούν στην επιδιόρθωση και ανάπτυξη των μυϊκών ινών. Γι’ αυτό το λόγο, λοιπόν, το γεύμα σου μετά την προπόνηση θα πρέπει να περιέχει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες, καθώς είναι οι δομικοί λίθοι της μυϊκής μάζας. Οι υδατάνθρακες δε θα πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σου, με σκοπό να αναπληρωθεί το γλυκογόνο που «χάθηκε» κατά την διάρκεια της άσκησης.

Ένα τέτοιο γεύμα μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Στήθος κοτόπουλου με πατάτες ή ρύζι
  • Άπαχο μοσχάρι με ψητά λαχανικά
  • Ψάρι ψητό με κινόα ή πλιγούρι
  • Ομελέτα με διάφορα λαχανικά και μανιτάρια
  • Σάντουιτς με πολύσπορο ψωμί , γαλοπούλα, τυρί και λαχανικά
  • Όσπρια με ρύζι και λαχανικά

Μην ξεχνάς, όμως, να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου τόσο πριν όσο και μετά την  άσκηση, ώστε να καλύψεις τις ανάγκες σου σε υγρά!

 

**Να σημειωθεί ότι οι ποσότητες σε θρεπτικά συστατικά και υγρά διαφέρουν από άθλημα σε άθλημα και διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες και το στόχο του καθενός.

Comments

Comments are closed.